Thair

Domein verhuizing

Sinds een week of twee ben ik bezig met aanpassingen op mijn site(s) zodat de huidige twee sites (Nederlands en Engels) worden teruggebracht tot één site (tweetalig). Dit scheelt vooral ruimte doordat de dubbele opslag van foto’s hiermee wordt voorkomen. Dit ging echter gepaard met de nodige problemen bij mijn huidige provider. Deze zag al die wijzigingen als een soort DDOS aanval en zette daarvoor regelmatig mijn IP-address op een blacklist. Na een mailtje werd dit adres weer van de blacklist afgehaald, maar het schoot niet op. Afgelopen weekend heb ik dit zelfs vier maal in twee dagen tijd moeten doen. De maat was vol.

Ik heb bij een andere provider ook nog een site draaien en daar heb ik totaal geen problemen. Na een klein onderzoek bleek dat die andere site, na upgraden van het pakket, zelfs nog goedkoper was dan de huidige providers bij elkaar. Ik heb nu 60GB webspace en ruimte voor 20 databases, dus voorlopig genoeg. Nu nog zorgen dat alle bestanden van de oude naar de nieuwe provider worden overgezet zonder dat de sites uit de lucht gaan. Voor mij een nieuwe activiteit, dus eerst maar eens proberen op een slapende site die niet zo gek groot is.

Hiervoor een verhuizing aangevraagd en deze was met iets meer als een dag geregeld. Vooraf een back gemaakt van alle bestanden en databases en deze naar mijn eigen server gedownload. Nadat de pakket upgrade was uitgevoerd heb ik bij mijn nieuwe provider de nodige databases aangemaakt en gevuld. Ook zijn er directories aangemaakt voor de diverse sites en zijn de bestanden geupload. Hierna de toegangsbestanden aangepast naar de nieuwe databases.

Nadat de verhuizing een feit was vanzelfsprekend gecontroleerd of de nieuwe site benaderbaar was en ik deze ook kon aanpassen. Dit was het geval, dus daarna stond niets meer in de weg om ook de flight simulator sites te laten verhuizen. Ditmaal duurde het iets langer (ongeveer zes uur) voordat dit geregeld was, maar ook daarna waren deze sites benaderbaar en kon ik nieuwe artikelen hierop plaatsen. Tenslotte bij de oude provider alle bestanden en databases verwijderd en de contracten opgezegd. Nu kan ik de achterstand in de verrichte werkzaamheden gaan bijwerken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *