Thair

Er zit nog steeds leven in

Het ontbreken van berichten gedurende een maand of tien betekent (gelukkig) niet dat er niets aan vliegen en “vliegtuigbouw” wordt gedaan, in tegendeel. Het bouwen aan en vliegen met de Boeing 737 cockpit staat inderdaad op een laag pitje maar dit wordt mede veroorzaakt door een nieuwe ontwikkeling namelijk het vliegen met een SEP (en later ook een MEP). Om de Boeing 737 cockpit hiervoor niet te hoeven verbouwen is er een aparte opstelling gemaakt.

De PC voor de vlucht voorbereiding is, voorzien van een andere (verwisselbare) harde schijf, de PC die Prepar3D en de scenery draait (vanaf een SSD) en daarnaast is nog een andere PC aanwezig waarop een tweetal touchscreens zijn aangesloten. Op deze twee touchscreens draait het programma Air Manager. Hiervoor zijn zelf de instrumenten getekend (met SkinMan) voor een Cessna 182 en daar is een (lua) script achter gehangen om zowel de instrumenten tot leven te roepen als om de aangeraakte knoppen door te sturen naar Prepar3D.

Het geheel is nog in ontwikkeling en er wordt ook al gekeken om deze setup, met een ander instrumenten bestand voor Air Manager, te gaan gebruiken voor een tweemotorige Dornier Do 228 (NG met Glass Screens) zodra de Cessna setup volledig klaar en vliegbaar is. Voor deze nieuwe setup is een aparte website gemaakt (alleen Nederlandstalig).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *