Tussenstand verschil inkomsten

Tussenstand verschil inkomsten

In een eerder bericht heb ik al aangegeven dat er een duidelijk verschil is in inkomsten tussen een C408 en een KA350. Vreemd genoeg leek dit uit te vallen in het voordeel van een KA350 ondanks dat deze maar 14 personen kan vervoeren en een C408 19 personen. Die berekening ging echter uit van een gemiddeld inkomen per passagier gerekend over alle vluchten. Ik heb inmiddels een spreadsheet opgezet per hub vlucht met daarin ook de inkomsten voor die specifieke hubvlucht.

Ik ben van plan om deze spreadsheet iets van drie weken of zo bij te gaan houden om een goed overzicht te kunnen krijgen. Inmiddels is daar zo ongeveer de helft van verstreken, tijd dus om een tussenstand op te gaan maken. In die periode van 11 dagen is er ongeveer v$1.300.000,00 verdiend. Op zich geen slecht resultaat dus.

Maar nu het verschil in inkomsten tussen een C408 en een KA350. Met een C408 zou in totaal v$1.297.712,78 zijn verdiend en met een KA350 is dat v$1.382.225,70, een verschil van v$84.512,92. Daarvoor zijn met een KA350 wel een aantal extra vluchten gemaakt doordat er per keer minder passagiers vervoerd kunnen worden en er dus een aantal “over blijven” van vorige vluchten, maar dit was voorzien.

Ook al omdat een KA350 goedkoper is in aanschaf, ziet het er dus naar uit dat er beter KA350’s aangeschaft kunnen gaan worden in plaats van C408’s. Ook de huidige DHC-6 toestellen kunnen dan verkocht gaan worden. Maar aangezien deze toestellen een probleem hebben met het laden van de brandstof vanuit FSE, ziet het er niet naar uit dat er gegadigden voor dit toestel zullen gaan zijn.

Er staat momenteel een DHC-6 van mij al een aantal weken te koop en daarvan hou ik de “concurrenten” in de gaten. Dit zijn nu nog steeds dezelfde toestellen waarvan er een al een behoorlijk stuk in prijs is verlaagd. Dusdanig dat deze net boven de prijs ligt die de bank voor een dergelijk toestel wil betalen. Het ziet er dus naar uit dat dit ook voor mijn toestellen zal kunnen gaan gelden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *