DHC-6 of Do228 in X-Plane 12?

DHC-6 of Do228 in X-Plane 12?

Het blijkt dat er inmiddels een update is uitgebracht waarmee de Dornier 228, die is gemaakt en aangeschaft voor X-Plane 11, gebruikt kan worden in X-Plane 12. Eigenlijk net zoals het geval is met de DeHavilland DHC-6 Twin Otter. De Twin Otter is al in X-Plane 12 getest, de Do228 nog niet. Sterker, de upgrade voor dit toestel is net gedownload en op de laptop geïnstalleerd.

Er is dus nog niet mee gevlogen. Ik kwam op het idee van de Do228 doordat deze veel sneller vliegt dan een DHC-6. In de sim kan dan van de Do228 gebruik worden gemaakt terwijl binnen FSE met een DHC-6, als alias, wordt gevlogen. Als FSE hier geen problemen mee heeft, wat niet te verwachten is omdat dit al eerder is gedaan, dan kan met de snellere Do228 gevlogen gaan worden.

Dit betekent dat dan wel een goed instrumenten panel met Air Manager samengesteld moet gaan worden met alle Do228 instrumenten, zoveel mogelijk op hun correcte plaatsing. De radio instrumenten kunnen op het kleine scherm van een Raspberry Pi worden getoond. Dit scherm kan dan rechts van het instrumenten paneel geplaatst gaan worden.

Update
Wat op de laptop wel schijnt te werken, werkt dus op de sim PC absoluut niet. De Do228 doet het niet alleen niet, hij heeft ook tot twee keer toe voor een CTD gezorgd. Dus die optie vervalt en er blijft “gewoon” alleen de optie over om met de DHC-6 te gaan vliegen in X-Plane 12.

Gelijk ook Plan-G gedownload en op de sim PC gezet. Hierna de gegevens van X-Plane 12 geladen en de nodige configuratie aanpassingen gedaan waarna het tijd werd voor een testvlucht. Dit toestel reageert eigenlijk veel beter dan in X-Plane 11 en de meters geven veel betere waarden door, vooral die voor de prop RPM. Als niet wordt gelet op het maximum torque, dan vliegt het toestel zelfs sneller dan de X-Plane 11 versie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *