Testvlucht DHC-6 in FS24
Nadat vanmorgen de reguliere vluchten voor FSE waren gemaakt, heb ik toch maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken om weer eens een vlucht met een DHC-6 in FS24 te gaan maken. Er is namelijk inmiddels een upgrade van FS24 geweest en mogelijk geeft die voldoende verbeteringen. Ook wilde ik wel weer eens de scenery van FS24 zien.
Eerst de drie schermen weer goed gezet, dat blijft toch een behoorlijk minpunt dat die instellingen niet worden bewaard. Om maar meteen met andere minpunten door te gaan, je kan niet het viewpoint buiten de cockpit plaatsen, je blijft dus altijd een stukje van zowel het windshield als de stijlen van de ramen zien.
Ook blijken de instrumenten van Air Manager nog niet FS24 te ondersteunen, die moeten dus allemaal nog worden aangepast. Plan-G is echter wel zo in te stellen dat deze het vliegtuig volgt, dat is dus weer een pluspunt. Ook vliegt het toestel aanmerkelijk beter dan vroeger, mogelijk zelfs beter dan de aangepaste DHC-6 voor X-Plane 12, vooral bij het opstijgen en landen.
En natuurlijk is de scenery vele malen beter en maakt het vliegen een stuk aantrekkelijker. Eerst is er vanaf EHHO een rondje gemaakt over Emmen en weer terug. Daarna een vlucht gemaakt van EHAM naar EHLW. Alhoewel er was aangegeven dat er vanaf RWY 04 gestart moest worden, werd het toestel toch op RWY 27 gezet. Geen idee of dit kwam omdat ik iets niet goed deed of dat FS24 toch eigenwijs is.
Al met al beviel het vliegen goed, maar is er nog wel wat werk aan de winkel. Zo moeten allereerst alle instrumenten geschikt gemaakt gaan worden voor FS24 en verder zullen er ook nog de nodige vliegvelden getekend moeten gaan worden, vooral de militaire vliegvelden ontbreken in FS24, maar een mogelijke overstap van X-Plane 12 naar FS24 is niet langer uitgesloten.