Testvluchten in FS24

Testvluchten in FS24

Vanmorgen, na de reguliere FSE vluchten met X-Plane 12, Zijn er twee testen uitgevoerd, de eerste was met een aangeschafte Cessna 408 Sky Courier en de tweede was met de DHC-6 om te zien waar FSE zijn brandstof laat in dat vliegtuig.

Cessna 408 Sky Courier
Ik was op zoek gegaan naar een toestel dat net zoveel passagiers kan vervoeren als een DHC-6, maar dat toch (aanmerkelijk) sneller kan vliegen. Volgens FSE haalt een DHC-6 170 knopen. Er waren twee alternatieven, een Beechcraft 1900D en een Cessna 408 Sky Courier. De 1900D is de snelste van die twee (230 knopen en 120 GPH), maar die was alleen als een privé ontwikkeling beschikbaar. Wel getest, maar heeft nog teveel “problemen”.

Daarna de C408 aangeschaft (Carenado) en daarmee eerst een vlucht gemaakt vanaf EHAM om te zien hoe dit toestel vliegt. Vervolgens gekeken waar een C408 binnen FSE te huur was en er een gevonden op BIRK. Dit toestel gehuurd en vanaf BIRK, met FSE, opgestegen. Alles ging goed, maar op 13.000 voet met de AP werd nog net geen 180 knopen gehaald. Langzamer dus dan de (aangepaste) DHC-6 in X-Plane 12 welke iets van 200-210 knopen haalt. Dit toestel gaat het dus ook niet worden.

DeHavilland DHC-6
Vervolgens weer de DHC-6 in FS24 geladen en de inhoud van alle vier de tanks op 5 gallon gezet. Hierna FSE de tanks laten vullen en drie van de vier tanks kwamen daarna op 0 gallon te staan, alleen de Center AFT tank werd op 79 gallon gezet. Mocht het lukken om de configuratie van dit toestel op de eigen PC te kunnen zetten, dan kan gekeken gaan worden of de namen van de tanks aangepast kunnen gaan worden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *