Nagelnieuwe Cessna 408 gekocht

Nagelnieuwe Cessna 408 gekocht

FS24 blijft toch trekken. Omdat ik onlangs een testvlucht heb gedaan met een gehuurde Cessna 408 Sky Courier, in samenhang met FSE, en deze test goed ging, ging het toch kriebelen. Wat als ik nu eens een C408 ga kopen ter vervanging van een van de reeds bestaande DHC-6 toestellen, bij voorkeur een voor de langere afstanden en natuurlijk voor een vlucht waarvan beide vliegvelden in FS24 bestaan.

Een nagelnieuwe C408 gevonden op 74XS, een klein vliegveld bij een ranch ergens in Texas. Het toestel had 00:00 uur op de teller staan en moest v$1.178.400,00 kosten. Na enig nadenken en rekenen heb ik besloten om dit toestel aan te gaan schaffen met een financiering. Er moet v$424.820,00 worden aanbetaald (even “geleend” uit de onderhoudspot) gevolgd door 6 maandelijkse termijnen van ieder v$143.253,00.

Hierna het begin van een route uitgestippeld die het toestel naar west Europa moet gaan brengen. Bij het opstarten van FS24 liep ik echter tegen een behoorlijk groot probleem aan, 74XS bestaat niet binnen FS24. Als je de coördinaten invult als startpunt, dan begin je ergens hoog in de lucht en kan FSE de vlucht dus niet starten.

Gelukkig was er een ander vliegveld in de buurt en daarvandaan, zonder FSE, opgestegen en ergens in de bushbush, wat 74XS moest voorstellen, geland. Via de FS24 client van FSE moet je handmatig de vlucht starten. Vanaf 74XS gevlogen via KMKO, KEWK, KOFK, KOWA en Y23 naar MI89. Daar blijft het toestel voorlopig even staan anders ga ik over mijn 30 vlieguren in twee dagen heen.

Volgens opgave van FSE zou het toestel 100 GPH verbruiken, daar kom ik echter zwaar aan tekort. Een verbruik van 150 GPH blijkt veel realistischer te zijn en dit wordt dan ook aangehouden bij het bepalen van de hoeveelheid te tanken brandstof voor volgende vluchten.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *