Testvlucht met KA350
Vanmorgen voor de tweede maal een testvlucht gemaakt met een Beechcraft King Air 350. Vooraf de controls ingesteld zodat deze overeen komen met die van de C408, wel zo makkelijk tijdens het vliegen. Alleen bleek achteraf dat vermoedelijk ook de diverse assen nog ingesteld moeten gaan worden.
Weer dezelfde route gevlogen als vorige keer. Toestel vliegt lekker en goed en die extra dikke stijl aan de linkerkant valt eigenlijk nog geeneens op. Het is wel weer even wennen dat dit toestel een intrekbaar landingsgestel heeft, bij beide vluchten dus gewoon vergeten en ik kwam er pas bij de tweede landing achter.
Een KA350 maakt dus een behoorlijk grote kans om het nieuwe toestel voor alle hub vluchten te gaan worden. Daarom maar goed alle C408, DHC-6 en KA350 toestellen in de gaten gaan houden om te zien wat de beste keuze kan gaan worden en wat een acceptabele verkoopprijs kan zijn voor die toestellen die verkocht gaan worden.
De verkoop van de DHC-6 toestellen zal vermoedelijk niet eenvoudig zijn. Dit toestel heeft een verkeerde benaming van de diverse tanks waardoor FSE de brandstof niet goed kwijt kan. Om die reden wil vermoedelijk nagenoeg niemand die toestellen gaan kopen. Ik heb van de huidige toestellen inmiddels het identificatie nummer genoteerd om te zien hoe of wat.
Origineel waren er acht DHC-6 toestellen, binnen een straal van 2.000 NM vanaf EHTW, in de verkoop, dit zijn er nu nog zes. De aller goedkoopste is er niet meer, het zou me niets verbazen als die aan de bank is verkocht en verder is er nog een toestel “verdwenen”. Door later op het identificatie nummer te gaan zoeken kan je achterhalen wat er mee is gebeurd.