Voorlopig even geen ortho scenery

Alhoewel de ortho scenery er op zich uitstekend uitziet, zeker op grotere hoogte, ging ik toch een aantal kleine dingen merken die me niet bevielen en het vliegplezier min of meer bederven. Zo werd de scenery vrij langzaam opgebouwd en werd pas op het laatste moment, vlak voor de landing, het vliegveld getoond en kon…
Lees verder

Netwerk in Frankrijk?

Ik kwam in Frankrijk, in de buurt van Bordeaux, twee 3-lotters tegen die op een afstand van ongeveer 75 NM liggen en te koop zijn voor bij elkaar v$9.000.000,00. Dit geld heb ik niet, dus maar een berichtje gestuurd of deze FBO’s ook voor euro’s te koop zijn. Het zijn LFBC en LFBG. Beiden hebben…
Lees verder

Rondje Nederland met de DHC-6

Vanmorgen alle drie de routes gevlogen in het Nederlandse netwerk met de DeHavilland DHC-6 Twin Otter. Doel was om te kijken hoe het vliegtuig bevalt en of er nog gekke dingen tevoorschijn komen. Er moet op een gegeven moment een keuze worden gemaakt of er gevlogen gaat worden met deze DHC-6 of dat er mogelijk…
Lees verder

Toekomstplannen instrumenten en EFB

Momenteel is er voor Zweden als een programma gemaakt voor de hoeveelheid brandstof en de hoogte waarop gevlogen gaat worden. Ook is er al een EFB voor Zweden, alleen deze moet nog voorzien worden van inhoud. Voor FS2020 heb ik inmiddels een aantal instrumenten gemaakt en dit zou voor X-Plane, met name voor de DHC-6,…
Lees verder

Proefvlucht met Vulkan

Vanmorgen een lange vlucht gemaakt in het Duitse netwerk om te zien hoe het gaat met het stotteren nu de Vulkan driver is ingeschakeld. Hoe langer je namelijk vliegt hoe meer het stotteren ging optreden alsof er buffers gingen vollopen en even gewacht moest worden totdat daarin weer ruimte was. De vluchten verliepen zonder problemen…
Lees verder

Testen met scenery

Er is getest vanaf vliegveld Middenmeer in Noord Holland om de simpele reden dat deze vlak bij de lijn ligt met standaard en ortho scenery. De opname hiernaast is gemaakt op ongeveer 3.000 feet met de hoogst mogelijke resolutie voor de scenery. De afbeelding hiernaast is op dezelfde hoogte genomen, maar met de laagst mogelijke…
Lees verder

Instellingen X-Plane 11

Vanmorgen een aantal vluchten gemaakt met de terug geschroefde instellingen voor X-Plane 11. Ik vond het er maar kaal uit zien, geen huizen, geen bewegende auto’s en trienen en het leek ook wel of de scenery er wat waziger uit zag. Daarom besloten om de originele instellingen terug te zetten en daarmee een aantal tests…
Lees verder

Welk STOL toestel?

Momenteel wordt gevlogen met een Do228 in het Zweedse en het Duitse netwerk. Voor het Nederlandse netwerk wordt een DHC-6 gebruikt, maar eigenlijk vind ik die niet zo lekker vliegen als een Do228 en daarom gebruik ik voor FSE vaak een alias voor de DHC-6 terwijl er binnen X-Plane wordt gevlogen met een Do228. Een…
Lees verder

Hardware testen

Een groot deel van Noord Holland is nog steeds de standaard X-Plane 11 scenery, geen idee waarom daar de ortho scenery niet wordt getoond. Maar daardoor krijg je wel een goede indruk van het verschil tussen beide sceneries. Standaard scenery links boven en de ortho scenery rechts onder. Maar waarom toch dat stotteren? Straks eerst…
Lees verder

Microsoft zit er weer eens naast

In een eerder bericht is al aangegeven dat er iets schort aan de hardware. Met behulp van de Task Manager van Microsoft bleek namelijk dat de CPU overbelast zou zijn. Gisteren een andere hardware monitor op de sim PC geïnstalleerd en deze vandaag mee laten draaien tijdens het vliegen. Hieruit blijkt dat de CPU absoluut…
Lees verder