Knelpunt(en) Sim PC

Nu er wordt gevlogen met ortho scenery gaat de weergave hiervan behoorlijk stotteren. Op zich heb ik dat er wel voor over want de scenery is fantastisch, maar ondanks dat is het toch wel hinderlijk. Daarom eerst eens gekeken waar de knelpunten voor deze PC zitten. De GPU, een NVidia RTX4080, heeft op de grond…
Lees verder

Aanpassingen vlucht software

Alhoewel de huidige software op zich goed bevalt, gaan er toch een aantal aanpassingen aan worden doorgevoerd. Zo zal de kolom met de runways worden verwijderd, hier wordt namelijk geen gebruik van gemaakt in dit scherm. Het zal beter passen in de EFB software. Maar er gaan ook de nodige zaken worden toegevoegd zodat het…
Lees verder

DHC-6 of DHC-4?

Weer aan het twijfelen over de te gebruiken toestellen, met name voor het Nederlandse netwerk. Momenteel wordt er gevlogen met een DHC-6 Twin Otter, maar zou een DHC-4 Caribou niet beter “passen”? Ik heb al eens eerder naar een DHC-4 gekeken, maar toen in vergelijking met een Dornier 228. Nu maar eens gaan vergelijken met…
Lees verder

Nieuwe DHC-6 naar huis gevlogen

Nadat vanmiddag een tweede DHC-6 Twin Otter was gekocht, is deze eind van de middag “naar huis” gevlogen. Het toestel stond in Aberdeen en via Edinburgh en een paar kleinere vliegvelden in Engeland is deze naar Woensdrecht en daarvandaan naar Valkenburg gevlogen. Nu even genoeg gevlogen met de DHC-6, niet omdat deze niet bevalt, maar…
Lees verder

Twijfel over type DHC-6

Momenteel heb ik binnen FSE een DHC-6 300 (Aerosoft Extended). Dit is zo’n lange naam dat op de diverse overzichten haast geen ruimte meer over is voor echt belangrijke informatie en er steeds moet worden geschoven met de diverse schermen. Daarom eens gekeken naar een DHC-6 zonder die Aerosoft tekst er achter. Daar zijn er…
Lees verder

DHC-6 naar “huis” gevlogen

Vanmorgen, na een reguliere route te hebben gevlogen, is de onlangs aangeschafte DeHavilland DHC-6 300 Twin Otter vanaf ESOE naar de nieuwe thuishaven EHVB gevlogen. Het grootste gedeelte met assignments op twee kleine vluchten na. Het toestel gaat steeds beter bevallen, nu nog wachten op voldoende aanbod in de nieuwe netwerk structuur.

Testvlucht met een DHC-6

Eind van de ochtend nog een testvlucht gemaakt met een gehuurde DHC-6. De vlucht ging van LDZD naar LIRP en er waren 19 passagiers aan boord. Het doel van deze testvlucht was om te kijken of een DHC-6 een goed alternatief zou kunnen zijn voor de C208 in het Nederlandse netwerk. Alle bedieningselementen werkten zonder…
Lees verder

DHC-6 of nog een Do228?

Vanmorgen, tijdens het vliegen van een aantal routes in het Duitse netwerk, bedacht ik me ineens “Waarom niet nog een Dornier 228 aanschaffen in plaats van een DHC-6?”. Ik vind de Do228 heel erg lekker vliegen en kan er goed mee omgaan, waarom dan een ander toestel er bij gaan nemen? Daarom eens gekeken wat…
Lees verder

Scenery voor ETNP gemaakt

Vooruitlopend op het mogelijk huren van gates op ETNP heb ik een simpele scenery voor dit vliegveld gemaakt, het komt namelijk niet standaard voor in X-Plane 11. Als eerste het terrein en de directe omgeving “bouwrijp” gemaakt en daarna een runway aangelegd. Deze is van beton, heeft een lengte van ruim 1.300 meter en een…
Lees verder

Vluchten met de C208 en een DHC-6

Vanmiddag weer een drietal vluchten gemaakt in het Nederlandse netwerk. Zoals gewoonlijk zijn deze gemaakt met een Cessna 208 Grand Caravan, maar het blijft vechten met dit toestel. Vooral alles rondom de automatische piloot blijft maar problemen geven, er is totaal geen logica in te ontdekken, de ene keer werkt alles wel goed en een…
Lees verder