Herindeling groot deel netwerken?

Momenteel zijn er tien netwerken in gebruik. Zes van deze netwerken zitten dicht op elkaar. De afstanden tussen deze netwerken lopen nogal ver uiteen. Er zitten korte afstanden bij (45 NM en langere afstanden (162 NM). Met name die kortere afstanden zorgen er regelmatig voor dat je tijdens een vlucht nagenoeg geen tijd hebt om…
Lees verder

Begonnen aan het hardware project

Vanmiddag eerst de werktafel opgeruimd om ruimte te krijgen en te kunnen beginnen met het solderen van draden voor de encoders en Arduino Uno. Het op maat knippen en strippen leverde geen probleem op, maar het solderen lukte voor geen kant. De soldeer die ik altijd gebruikte was inmiddels op en ik had hiervoor een…
Lees verder

C408 behoorlijk in de buurt te koop

Er staat momenteel een C408 te koop op LOWW voor v$1.000.000,00 met slechts 75,34 uur op de teller. De afstand naar LB1F (LB41) is hemelsbreed 434 NM en met een aantal “vrachten” onderweg moet er 457 NM worden afgelegd, waarvan de laatste 81 NM “leeg”. Ik heb het geld op de bank staan, maar dat…
Lees verder

DHC-6 PH-TGE te koop gezet

Ik heb besloten om met de C408 en dus ook met FS24 verder te gaan vliegen en dus kan de DHC-6 die (ook) op het TGE netwerk aanwezig is, in de verkoop worden gedaan. Even gekeken hoeveel uren dit toestel op de teller heeft staan en wat vergelijkbare toestellen binnen een range van 2.000 NM…
Lees verder

Arduino’s besteld

Slechts een van de twee sets met encoders om de NAV frequenties en dergelijke te gaan bedienen is nog voorzien van een Arduino Uno R3. De andere is vermoedelijk ergens anders voor gebruikt en de enige Arduino’s die ik nog kan vinden zijn allemaal Mega 2560 en die zijn te groot voor de reeds gemaakte…
Lees verder

Hardware project nieuw leven inblazen

Een tijd terug ben ik al eens bezig geweest om knoppen te gaan maken voor het instellen van de NAV, COM en ADF frequenties en ook nog voor een aantal andere functies. Dit project heeft echter stof liggen happen, maar is toch weer boven water gehaald. De reden is dat KnobXP niet (meer) samenwerkt met…
Lees verder

Uitbreiding C408 vloot

De Cessna 408 bevalt erg goed in FS24, dusdanig goed dat ik al over een uitbreiding van die vloot loop na te denken. Dit is voorlopig nog niet aan de orde, pas ergens in december 2025, want dan lopen er een aantal financieringen op DHC-6 toestellen af. Maar het kan denk ik geen kwaad om…
Lees verder

Weer wat verder met de PFD

Vanmiddag weer wat verder gekomen met het maken van de PFD. Eigenlijk zijn nagenoeg alle functies, die niets met het vliegen zelf te maken hebben, nu gemaakt. Alleen de Flaps en Trim moeten nog worden gedaan, maar die gaan in hetzelfde kader worden meegenomen als de systeem tijd. Morgen of zo deze functies nog even…
Lees verder

Intro scherm

Gisteravond dacht ik er ineens aan om een soort intro scherm te gaan maken en weer te gaan geven als het scherm van de Thairmin D1001, mijn versie van de Garmin G1000, wordt opgestart. Als de avionics bus uit staat, dan moet er niets worden getoond en als deze wordt ingeschakeld, en hoger is dan…
Lees verder

Verder met de glass cockpit

Inmiddels zijn de beide velden aan de bovenrand van het scherm ook al klaar. Hier getoond met placeholders voor de teksten zodat je kan zien hoe het er straks uit gaat zien als die teksten door Air Manager gevuld kunnen gaan worden tijdens het vliegen. Ook de linker rand is al gevuld. Hier de meest…
Lees verder