X-Plane 11 geen succes

Vanmorgen eerst de Do228 opnieuw geïnstalleerd binnen X-Plane 11. De eerste keer reageerde deze totaal niet op de instrumenten. Deze herinstallatie leverde echter hetzelfde resultaat op. Daarom de DHC-6 in X-Plane 11 geïnstalleerd. Hier was wel goed mee te vliegen, alleen was deze enorm langzaam, slechts 158 knopen ground speed. Daarom de motoren “vergroot” van…
Lees verder

Einde X-Plane 12

Ik vlieg al een tijdje met een DHC-6 in X-Plane 12. Dit toestel is echter gemaakt voor X-Plane 11 en door een goedwillende amateur geschikt gemaakt voor X-Plane 12. Het toestel is echter slecht te besturen bij het opstijgen en landen en dit lijkt haast wel steeds erger te worden. Daar komt nog bij dat…
Lees verder

Sim PC opnieuw optuigen

Door alle “ellende” met FS24 zoals het niet meer herkennen van de controls, die wel in X-Plane 12 goed werken, maar ook door een aantal andere onvolkomenheden, zoals het niet verschijnen van een aantal Plan-G schermen, heb ik besloten om de sim PC volledig opnieuw te gaan optuigen. Vanmorgen, na de reguliere hub vluchten met…
Lees verder

Nagelnieuwe Cessna 408 gekocht

FS24 blijft toch trekken. Omdat ik onlangs een testvlucht heb gedaan met een gehuurde Cessna 408 Sky Courier, in samenhang met FSE, en deze test goed ging, ging het toch kriebelen. Wat als ik nu eens een C408 ga kopen ter vervanging van een van de reeds bestaande DHC-6 toestellen, bij voorkeur een voor de…
Lees verder

Testvluchten in FS24

Vanmorgen, na de reguliere FSE vluchten met X-Plane 12, Zijn er twee testen uitgevoerd, de eerste was met een aangeschafte Cessna 408 Sky Courier en de tweede was met de DHC-6 om te zien waar FSE zijn brandstof laat in dat vliegtuig. Cessna 408 Sky CourierIk was op zoek gegaan naar een toestel dat net…
Lees verder

De grens van 10.000 vlieguren gepasseerd

Op 14 augustus 2018 ben ik begonnen met FSE. Sinds die tijd heb ik langzaam maar zeker gewerkt aan het verkrijgen van zowel toestellen als later ook FBO’s. Ik heb diverse toestellen gehad, maar heb inmiddels tien DeHavilland DHC-6 Twin Otters (Aerosoft Extended) in bezit. Via een aantal kleine FBO’s in Duitsland en Denemarken heb…
Lees verder

Eerste hub vlucht met FS24

Nadat vanmorgen de X-Plane 12 vluchten waren afgewerkt, is FS24 gestart om daar de mogelijke hub vluchten af te gaan werken. Alles ging goed tot het proberen op te stijgen. Om een of andere reden stopte de linker motor er namelijk mee. Na een herstart van FS24 was dit weer het geval. Bij nader onderzoek…
Lees verder

Hub vluchten die direct met FS24 gemaakt kunnen worden

Er zijn zes vliegvelden die niet gelijk in FS24 bruikbaar zijn. Twee daarvan bestaan helemaal niet (LB1F en LFSX) en bij vier vliegvelden ontbreken de banen (EHGR, EHVB, LFBC en LFBG). Dat betekent dat op dit moment geen hub vluchten met FS24 gemaakt kunnen worden indien een (of beide) FBO’s nog niet compleet zijn. Hub…
Lees verder

Engine instrumenten ook klaar

Vandaag een knap gedeelte van de dag bezig geweest met alle engine instrumenten. Ze zijn allemaal klaar en werkend met een paar kanttekeningen. De Fuel Flow schijnt alleen maar op de linker engine te reageren en verder nergens op. Daarom de rechter engine ook maar op de waarden van de linker engine laten reageren. Verder…
Lees verder

Hoofd instrumenten FS24

Er is een begin gemaakt met de hoofd instrumenten voor FS24, dit zijn alle instrumenten op die voor de motoren na. Deze laatste komen in de volgende ronde aan de beurt. Onderstaande instrumenten worden in deze ronde “aan de praat” gebracht. Probleem gebiedenIASGeeft de huidige IAS weer en niet de ingestelde IAS voor de Auto…
Lees verder